Παλλάδος Αθηνάς 44, Παλλήνη
Τηλ.: 210 6034 203


Ωράριο Γυμναστηρίου:
Καθημερινά
Δευτέρα -Παρασκευή: 11:00 - 21:00

Προγράμματα

Weight FightTM
Δευτέρα : 10:00 - 11:00 & 18.00 - 21.00
Τετάρτη : 10:00 - 11:00 & 18.00 - 21.00
Παρασκευή : 10.00 - 11:00 & 18.00 - 21.00

Αίθουσα με βάρη
Δευτέρα-Παρασκευή 11:00 - 21.00

TRX
Τρίτη: 20:00 - 21:00
Πέμπτη: 20:00 - 21:00

Pilates
Δευτέρα: 17:00-18:00
Τρίτη: 11:00-12:00 & 16:00-17:00
Τετάρτη: 17:00-18:00
Πέμπτη: 11:00-12:00 & 16:00-17:00
Παρασκευή: 11:00-12:00 & 17:00-18:00

Ορθοσωμία
Δευτέρα: 13:30 -14:30
Τετάρτη: 13:30 -14:30
Παρασκευή: 13:30 -14:30

Kick Boxing
Τρίτη: 18:00-19:00
Πέμπτη: 18:00-19:00
 

Blog

Γράμμωση αλήθειες, πραγματικότητα , στόχοι

  |   Επίστημονικά Άρθρα

Γράμμωση αλήθειες, πραγματικότητα , στόχοι

Η έννοια “γράμμωση” , μας απασχολεί συνήθως όταν ο καιρός οδεύει προς τους θερινούς μήνες, και ετοιμαζόμαστε για πιο ανάλαφρο ντύσιμο και εν τέλει για τις παραλίες.

Ναι.. έχουμε δουλέψει , ιδρώσει και κοπιάσει, όλη την χρονιά όμως τώρα ήρθε η ώρα να “τονίσουμε” και να αποδείξουμε την ποιότητα της προπόνησης μας!!

Τι είναι όμως κ τι αντιπροσωπεύει ο όρος;;;;

Με μια πρώτη διατύπωση ,  θα μπορούσαμε να πούμε, πως επικεντρωνόμαστε στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απώλεια λίπους , ούτως ώστε να διαφαίνεται ο μυϊκός μας ιστός, ότι ομορφότερα στο ανθρώπινο σώμα.

Τα γυμναστήρια της δεκαετίας του 80 και παλιότερα, δεν είχαν πολλούς τρόπους να αυξήσουν τους καρδιακούς σφυγμούς πάνω από ένα όριο(ελλείψει αερόβιων μηχανημάτων, διαδρόμων, ελλειπτικών κλπ).Οι πολλές επαναλήψεις με τα μέτρια κιλά λοιπόν ήταν μια συμβιβαστική λύση κ αποτελεσματική εν μέρει….

Τα σημερινά δεδομένα όμως με την πληθώρα αερόβιων οργάνων ,αλλά κ την επιλογή πολύ “επιτηδευμένων” προγραμμάτων (ομαδικά κλπ),προσφέρουν αποτελεσματικούς κ περισσότερους τρόπους!

Ο κοινός παρονομαστής ωστόσο η σωστή ΔΙΑΤΡΟΦΗ, εξακολουθεί να παίζει σπουδαίο ρόλο.

Και σίγουρα η όλη δουλειά που έχουμε(αν έχουμε) κάνει όλο τον χρόνο ,θα βοηθήσουν τα μιτοχόνδρια των κυττάρων , για έκλυση ενέργειας από τα λιπαρά οξέα και αυτό θα δώσει το ζητούμενο αποτέλεσμα.

Οι δευτερεύουσες εννοιολογικές προσεγγίσεις όμως, ποικίλλουν…. Γιατί αν μιλάμε για Bodybuilding ,  αναφέρονται όροι όπως “προσδιορισμός όγκου, μυϊκός προσδιορισμός, φλεβικότητα κλπ, αν μιλάμε για Fitness, αναφερόμαστε σε χαμηλά επίπεδα λιθώδους ιστού, κάτω από κάποιο όριο(θα αναφερθούμε εκτενέστερα σε άλλο άρθρο), ακόμη σε αθλήματα ισχύος -βαριά αθλήματα , για το λεγόμενο “στέγνωμα” κλπ.

Όλα συγκλίνουν ωστόσο ,στην διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα σωματικού αλλά και σπλαχνικού λίπους!!

Οι παλαιότερες προσεγγίσεις λοιπόν , μιλούσαν για πολλές επαναλήψεις με λίγα κιλά, οι νεότερες δίνουν έμφαση στο διατροφικό κομμάτι, κ τελευταίως για functional ασκησιολόγιο , σε συνδυασμό αερόβιας – αναερόβιας αγαλακτικής προπόνησης.

Σε οποιαδήποτε.  μέθοδο και αν αναφερθούμε, η ακολουθήσουμε(,κ ανακεφαλαιώνω), είτε πολλές υπομέγιστες επαναλήψεις, είτε μακρές αερόβιες ,είτε αερόβιες αναερόβιες αγαλακτικές για την βελτίωση της αντίστασης στην διάσπαση ινσουλίνης(μεγάλο κεφάλαιο…) δύο πράγματα καθορίζουν την επίτευξη των στόχων….

1ον Η προσεγμένη διατροφή

2ον Η μεθοδικότητα κ το οποίο προπονητικό “υπόβαθρο” της όλης χρονιάς.

Και σαν επίλογος” Δεν υπάρχει νόρμα κ θέσφατο στην προπόνηση μας γιατί απλά κυριαρχεί η ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ του κάθε αθλητή…..

Προσεχώς θα επικεντρωθούμε και σε άλλες παραμέτρους.

Tomis Oikonomou 

Καθηγητης Φυσικής Αγωγής

Aetobics instructor , Personal Trainer