Παλλάδος Αθηνάς 44, Παλλήνη
Τηλ.: 210 6034 203


Ωράριο Γυμναστηρίου:
Καθημερινά
Δευτέρα -Παρασκευή: 11:00 - 21:00

Προγράμματα

Weight FightTM
Δευτέρα : 10:00 - 11:00 & 18.00 - 21.00
Τετάρτη : 10:00 - 11:00 & 18.00 - 21.00
Παρασκευή : 10.00 - 11:00 & 18.00 - 21.00

Αίθουσα με βάρη
Δευτέρα-Παρασκευή 11:00 - 21.00

TRX
Τρίτη: 20:00 - 21:00
Πέμπτη: 20:00 - 21:00

Pilates
Δευτέρα: 17:00-18:00
Τρίτη: 11:00-12:00 & 16:00-17:00
Τετάρτη: 17:00-18:00
Πέμπτη: 11:00-12:00 & 16:00-17:00
Παρασκευή: 11:00-12:00 & 17:00-18:00

Ορθοσωμία
Δευτέρα: 13:30 -14:30
Τετάρτη: 13:30 -14:30
Παρασκευή: 13:30 -14:30

Kick Boxing
Τρίτη: 18:00-19:00
Πέμπτη: 18:00-19:00

Blog

ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

  |   Επίστημονικά Άρθρα

Φιλιππόπουλος Νικόλαος

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity

Συνεργάτης του Weight Fight by Christina

Καθημερινά ακούμε και διαβάζουμε τόσα πολλά γύρω από την υγιεινή διατροφή που πολλές μπερδευόμαστε. Πολλές φορές οι συμβουλές σωστής διατροφής που διαβάζουμε δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Έτσι καταλήγουμε να μην γνωρίζουμε τελικά τι πρέπει να ακολουθήσουμε και να βρισκόμαστε σε σύγχυση. Γι’ αυτό το πιο σημαντικό που έχουμε να κάνουμε είναι να απευθυνόμαστε στον ειδικό. Τι δεν θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη από αυτά που ακούτε και πως θα κάνετε τις σωστότερες επιλογές γύρω από την διατροφή?

  1. Ζάχαρη               Μύθος: Η καστανή ζάχαρη είναι πιο υγιεινή από την λευκή

                            Αλήθεια : Δεν υπάρχει διαφορά περιέχουν τις ίδιες θερμίδες

  • Το βραδινό παχαίνει

                             Μύθος: Πολλοί άνθρωποι έχουν την αντίληψη ότι δεν θα πρέπει να τρώνε μετά τις 7 το απόγευμα. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

                                      Αλήθεια: Το βραδινό θεωρείται κυρίως γεύμα που σημαίνει ότι είναι απαραίτητο για τον ανθρώπινο οργανισμό κι επίσης είναι το τελευταίο γεύμα πριν κοιμηθούμε. Οργανώστε καλύτερα τα γεύματα και τα ενδιάμεσα σνακ σας προκειμένου να καταναλώνετε ένα σωστά δομημένο βραδινό με λιγότερες θερμίδες .Αποφύγετε να μένετε νηστικοί αρκετά συχνά κατά την διάρκεια της ημέρας και να κάνετε όλα τα γεύματα γιατί αλλιώς είναι λογικό το βραδινό να καταλήγει σε γεύμα πολλών και κακών θερμίδων. Καλό θα είναι να το έχετε τελειώσει 3 με 4 ώρες πριν τον βραδινό ύπνο.

    3.   Σοκολάτα          Μύθος: Η σοκολάτα παχαίνει και δεν κάνει καλό στην ανθρώπινη υγεία.

                                    Αλήθεια: Έρευνες δείχνουν ότι ένα κομμάτι μαύρη σοκολάτα την ημέρα μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις πνευματικά και σωματικά στην ανθρώπινη υγεία.

  • Φυσικοί χυμοί -Φρούτα Μύθος: Μπορείτε να πίνετε όσο φυσικό χυμό και να καταναλώνετε όσα φρούτα θέλετε κατά την διάρκεια της ημέρας

                                                Αλήθεια: Προτιμάτε φρέσκα φρούτα αντί για ποτήρια φυσικό χυμό γιατί σας χορταίνουν περισσότερο. Δεν είναι καλό να τρώτε τα φρούτα σαν επιδόρπιο μετά από το γεύμα, προτιμήστε να τα τρώτε ενδιάμεσα στα γεύματα σαν σνακ συνδυάζοντας τα με γιαούρτι ή ξηρούς καρπούς.

  • Οι Πατάτες, το ψωμί, τα ζυμαρικά και το ρύζι παχαίνουν

                                        Μύθος: Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες έχουν «κατηγορηθεί» ότι μας παχαίνουν ή ότι δεν βοηθούν στην απώλεια βάρους. Ένα συχνό λάθος είναι ότι συγκρίνουμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα που μπορεί να περιλαμβάνει τους υδατάνθρακες, με ακραίες δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη αλλά και επικίνδυνη απώλεια βάρους που βέβαια είναι λογικό γιατί τέτοιες δίαιτες βασίζονται στον αποκλεισμό των υδατανθράκων.

                                       Αλήθεια: Προτιμήστε υδατάνθρακες πλούσιους σε φυτικές ίνες όπως το καστανό ρύζι, το ψωμί ζέας και τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως. Περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες από τα «λευκά» προϊόντα και αυτό θα σας βοηθήσει να χορτάσετε περισσότερο, ενώ περιέχουν λιγότερο αλάτι και ζάχαρη. Προσοχή στο λίπος που θα προσθέσετε. Προτιμήστε το ελαιόλαδο ή σάλτσα ντομάτας στα ζυμαρικά σας.

  • Γενετική Μύθος: Η γενετική είναι ο μεγαλύτερος καθοριστικός παράγοντας για το βάρος.

                        Αλήθεια: Αν και η γενετική διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα για αυτό. Το βάρος καθορίζεται τελικά από την ποσότητα θερμίδων που καταναλώνετε και από τον τρόπο ζωής που ακολουθείτε. Ο ενεργός τρόπος ζωής, η τακτική άσκηση και η θρεπτική διατροφή είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν το σωματικό βάρος.

  • Φρούτα-Λαχανικά  Μύθος: Τα φρούτα είναι τόσο υγιεινά όσο και τα λαχανικά.

                               Αλήθεια: Είναι λάθος να συγκρίνουμε τα λαχανικά με τα φρούτα γιατί προσφέρουν διαφορετικά πράγματα στον ανθρώπινο οργανισμό. Και τα 2 επιβάλλεται να υπάρχουν στο ημερήσιο διαιτολόγιο στις σωστές ποσότητες και θεωρούνται απαραίτητα για την υγεία του ανθρώπου.

   8.  Γυμναστική   Μύθος: Μόνο με την γυμναστική, μπορείτε να κάψετε θερμίδες.

                             Αλήθεια: Σίγουρα με την γυμναστική το σώμα μας καίει αρκετές περιττές θερμίδες αλλά εξίσου σημαντικές καύσεις γίνονται μέσω της σωστής ισορροπημένης διατροφής κάνοντας πολλά και συχνά γεύματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα(3 ώρο) αλλά και κατά την διάρκεια του ύπνου όταν κοιμόμαστε τις σωστές ώρες.

  9. Πρωινό         Μύθος:  Το πρωινό είναι σημαντικό και γι ΄αυτό μπορείτε να φάτε ότι και όσο θέλετε

                           Αλήθεια: Το πρωινό είναι κυρίως γεύμα και πρέπει να αποτελείται από πρωτεΐνη, καλά λιπαρά, υδατάνθρακες και φυτικές ίνες.

 10. Ελαιόλαδο  Μύθος: Το ελαιόλαδο έχει ελάχιστες θερμίδες

                           Αλήθεια:  Έχει τις ίδιες ακριβώς θερμίδες με οποιοδήποτε άλλο λάδι.  Διαφέρει στην ποιότητα των θρεπτικών του συστατικών που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό μιας και είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα(καλά λιπαρά) και σε αντιοξειδωτικές ουσίες και έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

11.   Λιπαρά      Μύθος: τα λίπη πρέπει να αποφεύγονται εντελώς.

                          Αλήθεια: Είναι λάθος να σταματήσετε εντελώς την πρόσληψη λίπους. Το σώμα μας χρειάζεται κάποια ποσότητα λίπους για να είναι πραγματικά υγιές. Τα καλά λίπη, όπως το ακόρεστο λίπος, είναι πραγματικά ωφέλιμα για τη συνολική υγεία του σώματός σας. Βοηθούν τον οργανισμό μας να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά και να είμαστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Το ελαιόλαδο και τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα (που βρίσκονται στα ψάρια και τα καρύδια) είναι εξαιρετικά λίπη.

12.   Νερό          Μύθος:  Πίνετε 6 με 8 ποτήρια νερό την ημέρα ή και περισσότερο

                          Αλήθεια: Το νερό συντελεί στη διατήρηση της υγεία μας, στην καλή φυσική μας κατάσταση, στην ευεξία, ακόμη και στην εμφάνισή μας και η ημερήσια πρόσληψη σε νερό διαφέρει ανάλογα με τις συνθήκες ζωής ενός ανθρώπου κι επηρεάζεται από παράγοντες όπως το βάρος, η ηλικία, το φύλο, η θερμοκρασία περιβάλλοντος και η φυσική δραστηριότητα.

13. Γεύματα       Μύθος: Η παράλειψη γευμάτων είναι ένας καλός τρόπος για να κόψετε θερμίδες.

                           Αλήθεια: Η παράλειψη γευμάτων δεν είναι υγιής τρόπος να χάσετε βάρος. Θα εκπλαγείτε αν αντιληφθείτε ότι παρακάμπτοντας ένα γεύμα, μπορεί να καταλήξετε να παίρνετε βάρος. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν παραλείπετε ένα γεύμα, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται.

14. Γαλακτοκομικά Μύθος: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα παχαίνουν και είναι επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία.

                                Αλήθεια Τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι είναι εξαιρετικές πηγές πρωτεϊνών με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως ο ψευδάργυρος και μερικές βιταμίνες του συμπλέγματος Β που μας βοηθούν να είμαστε υγιείς. Επίσης, περιέχουν ασβέστιο που βοηθούν στην καλή υγεία των οστών. Η στροφή σε γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά δεν σημαίνει ότι θα έχετε λιγότερο ασβέστιο. Τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος αρκεί να φροντίσετε να μην ξεπερνάτε τις ποσότητες της ημερήσιας πρόσληψης.